Saturday, 16 January 2016

Holidays in perfect time

Dh lama ceq x hapdate! haluuuuuu ~

How was your 2015 ?? mine was awesome-ly horrible . eh tak . ai kenot believe boleh through the entire year . apeke bahase kau nih hurmmm . The auditors came on 5th of jan . so basically time audit ni lah depa nilai kerja kau . aku tertekan xtau byk mana . and it went really well . nope not so well . but not so bad for a newly-PIC cm aku nih . so e bg semangat soh sabaq sikit t p holiday 3hari so ai pn HOCCAY beybehh!!

so 8hb jan , dh smpay masa tu tazabar nk pegi . e mmg xpnh nk bgtau aku ap2 -..- . dy suka plan by himself . surprise is his thing until forever . aku ingt g kL . bila dy ckp 5star n ad mandi2 so aku ingt tdoq sunway n mandy ctu . uhuk3 kompiden je

 
totally wrong
 
 
donno what he's up to .
 
so after few hours .. setelah sakit pungkoq , kua dr kereta je ...
 
 
the view  .. trus nyanyi give it to me am worth it . baby am worth it . aha am worth it
 
 
 
 masok bilik trus berendam air panas for an hour I guess(?)
 
and masa tgh berendam tu fefeeling ya Allah syukur kerja smpay migraine dpt reward diri mcm ni .
 
what kindof hotel doesn't matter weh . bila kau smpai point 5stars migraine level , kau mmg perlu this kindof thing . weh aku boleh dikatakan migraine attack setiap masa weh . kerja pnye pasal berlonggok2 kerja .. hurmm  .. so dinner kami cuma mkn nsik kukus beli kt pasar mlm kt mne tah . kt nogohi gk la yg pasti . malam yg pertama ni lps mkn trus tdo . xtgk jam aku rasa around kol 10 mcm tu . sbb pnat gila .
 
esok nya kitorg x bekpes kt hotel sb ya hampunnnnn mahal gila . aku pn xkisah . bekpes kt warung tepi2 tu pn sedap . lg tertarik sbb siap ad satay , steamboat bagai dgn nasi lemak paru n mcm2 jenis mee n mat2saleh pn bekpes kt ctu . xke kenyang perot boyot aku nih . pastu trus p jalan . g salon dlu si tua nk gunting wambot n cuci . ada ke dipaksanya aku gunting wambot . tidakkkkkkk ......wlaupun mcm bihun x dicelor , aku xnakkk :(  then dy xberjaya memujuk . owyeah .
 

 
tok e got his new hair cut for e-day . hahaha


 
then g lunch ... mmg tebiat berjalan mne2 akn google tmpt mkn yg Jalan-Jalan Cari Makan dh serbu (sbb sy suka makan *smbil angkat kening)  . n ya sblm kua bilik mmg e dh rojer soh aku google tetempat menarik . To be honest PD tiada tmpt menarik utk dilawat haha . cuma kaya dgn hotel 5stars n for those yg suka pantai mcm e itsa great place . lps mkn then jalan ..... g one by one hotel2 kt ctu n plan for next trip hehe . then g Ostrich farm .... 25rm je per person . xplan pn . tgh jalan n nmpk ada signboard trus kona je .
 

 
she likes you,huh?



aku gn benda ni sumpah takot . aku lari . xpn pgg montot dy je . hurm .



puteh nye kau bey :/ cahaya kot eh . em


paling heaven masok kandang kucing haishhh berjalan itik aku dlm tu mngejor kucing
 




n my ATV ride was ... was .... erm hampa betol . dlm hutan tgh jalan tu aku rasa nk benty je n turun . asyk nk ke kiri je handle dy smpay aku masok semak2 tu . pahal tah . brrr.. 
 


 
Then .... balik bilik .. rehat . puteri lilin dh cair .
 


 
aaaa sgt excited smpy xbkk gelang ostrich farm  kt tgn tu .. ermm ermm . ready utk mndy pantai ptg tu ...
 


 
dia nila yg plg teruja lau tgk laut . laut n dy berpisah tiada . depa buddy :/
 
then balik bilik . ready for dinner . The best ikan bakar we had so far !! n service plg tiptop . xkebulur tggu .
 
 
pinggan2 tu e yg kmas . ermm dy mmg . lps mkn kt mne2 pn dy akn senangkn keje pekerja . ermm xtaula dh dok serumah nnty tiap2 masa aku kne mop pasal jenis dy sakit mata lau tgk bnde berhabuk sikit n bersepah . even ats meja ad brg n brg tu tersenget sikit pn dy bebel T_T .
 
lps mkn pastu dok tepi laut . smbil mkn cendol . aku tgk ramai yg turun laut n bwk torch light . depa cri ap tah la . siput ke ap ke xtau sbb air dh surut mlm tu . then aku pn ajak e turun gk tgk ap ad . last2 xd keje pnye psl , tgkp ketam pn boleh jd aktiviti mlm tu .
 
 
euww sgt kn . bwk ketam2 ni dlm kete smpy dlm bilik n letak lam singki . xd keje sgt :/ . ni bru sebekas . mlm tu dy tgkp 2 bekas penoh! mnjerit2 aku dlm kete .bnde ni nk kua . haih aku dh la jenis xleh tgk bnde kaki lebih dr 4 . nk pengsan akuh .
 
then lama gk la dy sorg2 buat keje smbil aku tlg suluhkn lampu je .. pastu balik hotel n dy ajak  jalan2 area ctu . kat area aku dudok ni berderet hotel2 yg masing2 belumba2 dasyatnye . sebelah2 je . so view mmg cntik n mmg sesuai utk rehatkan mental aku yg xstabil .
 






 
inshaAllah kami akn dtg kembali huhu
 
sebenarnye byk lg gmba tp dlm camera e . termasuk gamba aku tgk bwk ATV tu n senget ke kiri -..- . dy dh email kt aku tp msok lam lappy xleh bkk! huwaaaa ... semua ad kt ctu .. hurm . then esoknya 10th jan pulanglah ke tempat asal ..... lps blik dr holiday aku dh start runsing balik psl kerja . aku skg dh byk task baru . penat sgt . so hope for the best for future!
 
 
so today is 16/01/16 ... usually i x buat countdown bufday hoho ... but this time .. bkn bufday yg aku pikir . but what will happen on my bufday . hahaha . salu aku tgk org2 lain akn hapdate ''xsabar!'' .. n counting their days .. hapdate status , tweet or whatever . tp ianya tidak berlaku pd sy sb apa ? sbb aku xcmpor urusan preparation pn . bg duit ja hah p uruskan! aku dok serabut gn paper works je . persiapan semua okay . semua lancar .. tiap2 saat pikir psl kerja yg makin lama makin tough . policy makin lama makin mngarut . so may everything goes really smooth . InshaAllah ...
 
 
so Bubye ~







No comments:

Post a Comment