mcm contoh aku gn member2 tgh jenjalan kat mall or mana2 ttbe salah sorg member aku ckp
''eh kyma ko tgk x pompan tu td?dy jalan gn laky mcm aku kenal mamat tuh'' *contoh
then jwpn aku mesty ''entah x pasan'' or ''pompan mana?''
contoh g 1 : kakak aku bru tukar lgsir kat umah dy . then aku dtg .... setelah sejam ~
''kyma .. kau x perasan apa2 yg lain ke ??''
n i was like ''whatt...''
''langsir aku lah ... aku baru tuka semalam.''
''lah sebelum ni kau pakay lgsir yg mana?''
n my sis: ''dehekk??!!''
nampak betapa aku x amik port hal remeh temeh yg xd kena mngena dgn life aku . sbb tu aku bahagia . nampak ? ahaha .
aku ssh nak rasa sakit hati . aku ssh nak penuhkn hati aku dgn benda2 yg xguna dlm life aku . aku hidup dalam dunia aku sendiri je . org2 yg ada dlm dunia aku , yeah aku amik port . everything is a point . cantik x permainan aku? ....
yg aku tertanya tanya , kenapa org2 yg xpernah ad dlm hidup aku concern gila pasal aku . everything pasal aku,dy amik point . kau tahu haritu budak rumah aku hilang duit , aku tweet lah .. lepastu , ad org ni dy tlg respon kan .. eh eh .. kau tahu masa aku pegi n balik dr lgkawi thn lps , aku pkay baju yg sama tp sua lain but BAJU YG SAMA , pn respon n was like ''HAHAHA MISKIN! PKAY BAJU SAMA'' . eh eh
aku nak tnya kat dy .. ada kena mengena gn hang ka?*tlg jwb
hati dia sakit sgt beb .
aku post :'' abang suka sgt starbuck n its like everyday nk minum mende alah tuh.k membazir.''
n dy respon ''POLIS BYK DUIT SBB SALU MTK DUIT KOPI.PATUTLA STARBUCK JE''. eh eh
fyi , dy bkn polis .. kau salah tembak ni . Hihihi .' in it . dy xtahu tp buat pandai . Assume n ajet2 betul ap dy dy reka tu .. brr jerangkung -.-
kau tahu memng byk gila dy respon tweet aku . dia mengata , caci , hina , sampai mak bapak aku pun dy hina skaly . bertapa sakit nya hati dy . aku sign surat jawatan proton pun jd isu besar bg dia sampai buat2 tahu tlg betulkan ejaan nama . eh eh . lg skaly , xtahu tp buat2 pandai . cenggini haa (Y) . Dulu aku dok rumah sewa . Siyes xd katil . Tilam je . N ad meja kecik , kt tepi tilam n meja blajar kt depan tilam . Aku tgkp la gmbr bear2 aku tido so agak nmpk la sikit yg tilam aku x berkatil . Then dy respon "DAH LA RUMAH MCM RUMAH SEWA.TAKDA KATIL.TIDO ATAS TILAM.KESIAN.."
berusaha dia nak bg aku sakit hati padahal hati dia yg tgh sakit . kau nmpak tak ? Dehekk kn..
kau tahu aku typo , Dr gn Doc pastu dy cakap ''BODOH XTAHU BEZA DR GN DOC.HAHAHA!''
aku xtwu lak setiap apa yg aku tweet menyakitkan hati dy :-/ . aku rasa doc tu bkn typo . aku nk ckp doctor . aku type la doc . apakah masalah mu ??
aku salu g jalan2 .. mmg rajin berjalan .. setiap gmba aku post , aku ad pengkritik tetap . setiap kata aku tweet , aku ad perespon setia .
weii ... hati dy sakit ......
aku respon nothing wey .. apa dy cakap , ap dy buat , lantak dy la .. xd kne mngena gn aku ..
cuba contoh :
dy post gambar pkay dress tp xlawa sbb nmpk cam rangka pkay dress *contoh
then ttbe aku respon ''HAHAHA TAK LAWO! KEPING!''
dy pkay bju nmpk dada : ''HAHA XLAWO.ITAM.KECUT!'' *CONTOH
so kau nampak x aku dengki kat ctu sebenarnya ??
can see it ? aku x cakap apa2 kowt .. respon nothing .. eh biarlah kau mcm mana pun .
see the difference ?
dy nak tgk profil aku , tgk p la .. tp jgn mengata , diam2 la . jgn tunjuk sgt sakit tu . dan kenapa nk sakit ?? kenapa kan . gelak yg HAHAHA tu tunjukkn sakit .. menyampah . n knp nk mnyampah? .. dengki .. -_-
org ni punya korek la pasal aku . dy ad nombo fon aku . that is y dy tahu status wasep aku . dy buat itu , buat ini .. buat MACAM MACAM sampai sanggup dtg depan rumah aku , tgkp gmbar rumah , tgkp gmbr kereta , show the plat . imagine how hard dy punya effortss . rasa insecure sgt ke weh ?? knp ya?? dy insecure beb . pongpangpongpang buat itu ini . ckp itu ini . aku mcm krik krik weh .. bunyi cengkerik .. tlg tanya aku ''knp krik krik kawan kawan ... kenapa krik krik kyma ..''''kyma xthu apa2 pasal personal life kau..kyma krik krik''
ahaha .. ;')
dy silap . dy dh buat kesilapan atas kebodohan dy yg tergopoh gapah nk twu pasal aku tu . dy ckp dy tahu aku siapa . dy cakap la kan . tp xkenal aku siapa .. wanna play a dirty messy thing is not me . salah org lah dy ..
Dh report tp aku masih senyap sbb kalau aku bising , aku sama je mcm dy .. hee xnok aku! yg mnyamar nyamar tu kita dh twu yg tu dy atau dr side2 dy . tp kita buat muka gini je
(-_-) . biarkn lah ... masa dy tgkp gmbr rumah mak aku tu , another report . silap besar kt ctu la . sbb tu bkn rumah aku . tu rumah mak aku . ( kau agak dy dpt tau rumah ayah aku?rumah kakak2 aku? wallahualam ) -..-
aku jenis x ckp byk wei . aku trus buat . aku x suka potpetpotpet kt social media ni . menghina mencaci maki org tu bkn aku . mak ayah aku x ajar mcm tu . perang mulut bukan aku . kadang lau aku terlepas sikit,aku delete (ala tu pun sikit je aku pnh ckp.sikit) sbb keyboard warrior bkn aku . cpt2 tampo pipi supaya jgn sama jd mcm dy . Wek busuk
kita bukan budak2 .. cara dia , kita xleh nak join along .. kita main law . setakat ni hold dulu .
semalam sebelum aku post something , aku dh mtk kebenaran .. aku dibenarkan .. tp tidak melebih2 .. aku x boleh ckp lebih2 .. aku cuma suruh dy berhenti dr jd so obsess korek2 psl aku n aku suruh dy lupakan aku n move on . jgn kalih2 curi2 tgk .
kan . selagi dia tgk aku , selagi tu dy sakit hati . ad je benda2 yg x bermanfaat bg dy pun , dy boleh jdkn isu n pertikaikan n sakit hati sendiri .padahal aku , ''engkau nk jd apa.engkau punya pasal.aku xkenal engkau n apa engkau pakai , engkau buat , x kiat kan kulit aku pn so lantaklah''. aku xd masa nak sakitkan hati org lain . dy sakit hati sendiri weh . dy ckp semua psl org . aku rasa dy ad penyakit hati . cubalah berubat .... p jumpa mne2 ustad bertauliah ke an .
ni antara contoh n some of 'em mmg betol :
kau bayangkn , kau post gamba kau pastu dy komen ''hahaha! gemok! hodoh! KAH3!''
bila dy xdpt cari silap kau haritu dy akn target people around kau :
kau post gamba kawan kau then in sudden dy respon ''KAH3!! FASHION DISASTERRR!!PAKAY BAJU BANGLA!!HAHAHA!!''
kau naik kete buruk.then dy respon ''HAHAHA!naik kete buruk!MISKIN!!''
kau rasa kau nk cakap apa ? kalau kau kt tempat aku , kau nk cakap apa?
aku nk cakap ''would you stop being silly to urself?''''leave me or u are getting worse,getting mean,getting cruel'' getting itam getting busuk getting nmpk xd zat rupa tu .
kalau aku sama jahat , aku akn cakap , ''hey g makan soda bikarbonat tu . or yeast ke?apa kata?''
sorry to say dy pikir aku nak main mainan silly dy nih ? kau menghina ,caci maki , kau MEMANG PON DH DTG RUMAH MAK AKU N TGKP GMBAR , so kau harap aku akn buat mcm tu jgk kt kau la ?? kau salah org .. sorry coz too bad aku xnk main mainan kau ;'(
and .. and ... aku ad tweet acani aw : 6th October 2014 **something like dat n trus dy pop! ''g mampus la gn tarikh kau tuhh blabla bla ..'' n diikuti dgn gelak2
eh eh padahal aku counting days masa tu aku nk ikot e g kL for a week! yup peginya tarikh tu doh ak excited . sumpah -.-
and .. and .. masa aku nk g lngkawi aku ckp la aku nk g nek flight then pop! ''kompom nnty bersepah gambo dlm flight!GERENTI !''diikuti dgn gelak2 LAGI
not even one blacky :)
kerja dy kan ... nak menyumpah seranah org je tau . n making her own assumption . stupid assumption . like really ur brain working like dat ? oww n kalau betoi pon apake salahnye ? dehell kn dengki -..-
Mungkin dia mcm tu.sbb hati dia berpenyakit.
kau tahu,sampai mati dia amik port pasal kau.carring!
contoh kau terlanggar dia kt kantin sekolah.after 5years :
kau g kedai,pastu kau tweet kau ckp kau jatuh longkang,dy akn respon
"Tulah buta!gemok sampai jatuh longkang!KAHKAHKAH!!"
Siyes! Padahal xd kena mgena dgn dia . N padahal telanggar kt kantin tu 5thn lepas . Ha sepanjang 5thn tu la i bet u! Dy akn cakap anything psl kau.respon everything tentang kau.
bila nak habis? Sampai la hati dia berubat bru dy berhenti aku rasa. Dia sakit hati gila kau jatuh longkang . dy nk kau bwk dy sama kau tahu tak ?! Senang sgt lidah dy nk buat org sakit hati . Padahal kalau org yg bijak , dia akn pikir balik bila tgk kata2 dy like "siapa yg sakit hati sebenarnya ni?"
Kau pn ad rasa x bahagia btol x? Eh eh jgn tpu . Eh eh . Ad gado2 gn si slow tu . Ala biasala tu . (cuma jgn lpskn sakit aty tu kt org yg xd kne mngena) . Xd lak aku ckp deal with it!HAHAHA!! Padan muka!HAHAHA!! .
erm nope . aku rse lau dy , dy ckp dah . Siap2 bodoh2kn org lg .. ha itu diaaaa
Ni nokk , udah le luaran x bape semegah , cer le dalaman n bahasa tu kasi molek sikit . Malu la
![]() |
| i got something to say . that is y am using this one n only space i have to talk about it . only one space . ONE ONLY |
bawak bawak la berubat
_______________________________________________________________________________
MY BUDDIES
k hr jumaat rara bru balik dr pulau dgn kengkawan dy so mlm tu kua gn dy n aku ni kalau mlm jenis malas nk anta org balik . g1 bila kol 10 11 mcm tu mmg ngidam kitorg kat roti canai n teh tarik mmg xleh nk move on .
so padan muka kne tdo umah aku .
muahaha!!
rara ni gn family aku masuk la . dy bleh blend . kakak aku tu kawan dy . kau paham ? hhaha .
dy xlepak bilik aku tp lepak bilik kakak aku , tgk tv bagai , tegolek kt ctu . kau paham ?
yela bilik aku agak formal la . mcm bilik pengantin . lngsir keliling dinding . bunga2 bagai . tu yg feeling2 sopan n ayu dlm bilik tuh . bilik kakak aku lak ad tv , home theater , xbox , lgsir dy rambu rambai , bilik warna warni , do u feel me ?? haha
sgt colourful kakak aku tuhh -.-
that is y rara choose that room . k fine !! tp tdo dy nk gn aku la .. sbb xleh r xpelok aku an an an .. :-P
so esoknya saje nk kua jalan bwk ank main belon tepi laut .
the pictures
setiap gambar adalah NO filter . gunakan camera oppo yg sgt oppocott!
alkisah promoter liptik . belilah liptik nih . murah je . tahan lama . minum makan tidoq x hilang . cuma lau nk solat kne sental perabeh dgn sabun nohh ..
available at selected watson branch only . tu apa yg aku tau lah . ahaha
asal muka kau mcm tu mama ??
tgh2 tgkp gamba selisih gn yen n capik . ex classmates .
come on sape x kenal diorg ? femes amous punya dak2 klas aku dulu keyh .
muka2 naik pentas . eh yeke ?? k aku ngarot ... brr
aku bkn pkay boots okay .. kaki aku sakit .. bermasalah sikit so aku pelu kasut tutup . tutup ankle . at least support sikit xd la rse sakit sgt .
dh knp weh aku nk kai boots jln tepi pntai ????
yg ni ajet ajet .
baju sama rara belikan ... bufday present from sahabat . aih byk dh tau kau buat benda2 suweet utk akuh . ahaha .
11 tahun punya persahabatan ... rara dan aku berpisah tiada . huhu ..
aku n rara ni ibarat , aku belikan dia tudung , dy belikan aku baju . aku belikan dy kain , dy belikan aku stokin . ahahaha . k mcm tuhh .
hambar sgt gambaran kau kyma ... brr
hambar sgt gambaran kau kyma ... brr
k .. adiossss ......
hah mggu depan 11hb feb 2015 genap 2tahun aku gn abg ... so abang said ........ we gonna go toooo .... haha .. tp jd belated la .. sbb 14hb bru abg cuti .. nk wat cane ... busy nok org tua nih .. xpelah .. yg penting nnty aku nk bkk bakery .
*doh knp xd kne mngene ?
eh eh pape jelah . aku dh tgk rumah . abg bg gambar sikit n video . modern contemporary katenyer .. cantik sgt . aku xtau lak yg dy pandai buat interior design bagai nih ..
tp xd perabot perabot lg cuma dlm video dy tunjuk kt aku tmpt letak mesin basuh , tempat dapur , tempat kabinet , katil , n blkg dinding katil tu dy buat lampu . nice hunny .. dinding syiling lampu kipas tingkp pintu n yeah overall dh siap . sgt cantik n he was like
''sudah!! kma xleh tgk lg . surprise dh makin xjd surprise !!''
hoo hooo okeyh2 .
xpelah mcm tu yg penting ada bakery nnty .
*dah knp doh cakap lg ??kau knp!
k k xpe .. panjang gilo entry .. biasala free kn .. panjang la .. kau ingt sejam ?? kau ingt ?? ha?!
kbai
hah mggu depan 11hb feb 2015 genap 2tahun aku gn abg ... so abang said ........ we gonna go toooo .... haha .. tp jd belated la .. sbb 14hb bru abg cuti .. nk wat cane ... busy nok org tua nih .. xpelah .. yg penting nnty aku nk bkk bakery .
*doh knp xd kne mngene ?
eh eh pape jelah . aku dh tgk rumah . abg bg gambar sikit n video . modern contemporary katenyer .. cantik sgt . aku xtau lak yg dy pandai buat interior design bagai nih ..
tp xd perabot perabot lg cuma dlm video dy tunjuk kt aku tmpt letak mesin basuh , tempat dapur , tempat kabinet , katil , n blkg dinding katil tu dy buat lampu . nice hunny .. dinding syiling lampu kipas tingkp pintu n yeah overall dh siap . sgt cantik n he was like
''sudah!! kma xleh tgk lg . surprise dh makin xjd surprise !!''
hoo hooo okeyh2 .
xpelah mcm tu yg penting ada bakery nnty .
*dah knp doh cakap lg ??kau knp!
k k xpe .. panjang gilo entry .. biasala free kn .. panjang la .. kau ingt sejam ?? kau ingt ?? ha?!
kbai

















No comments:
Post a Comment