Monday, 13 October 2014

a week kinda a day

dearest diary ,

2am already n am sleepy .. tersangat mengantok . Dh tu gagah nak menaip pehal ? Err

Okay .. here's the thing .
 i'll edit my post later .
Coz of what ? Coz itso hard for me to get through this wifi .
Sigh


dy ad kursus kt keyyel for a week act so kitorg just kua kol 5.30 or 6ptg mcm tu till mlm je setiap hr .

First day ,





Suka buat perot ke depan -..-
We went to sunway pyramid . Dimana ianya tempat saiaa seawal usia pra matang dlu . Haha
Tujuan nk cari cupcake yg aku gila sgt2 but NOT FOUND .

then dh xd so mkn cinnamon cake @ cinnabon .




Melihat dikau membebel sewaktu mengambil gambar itu suatu kebiasaan -...-

Ö
Okay then lepas g sana n wat pe patot , pstu g mkn kat chicken gold chilli . N again my all time fav butter milk dia . When it come to gold chilli , tulen punya rasa beb .
Senak perot mkn bnyk sgt3 .

Lps tu ... g mana lg eh ..
Aku lupa laaaaa .. nnty aku edit laen . the next day



having our instant dinner ;/


Sementara basoh kete , mkn lu .. pstu bru buat pe patot .


Kebetulan masa ni gerhana bulan .
Banyak maksudnya .. :)

Selesai , then g i city .... 
Topup la kad tu . Isi isi .. end up , lg best duduk 1 meja , n story telling . Huhu .



Giant wheel mcm nk jatoh k . X tipu . Saiaa ta takot tinggi . Saiaa ta gayat tp masa tu naik , takot nokk . Means , something is wrong . Haha .
No la cuma dy berayun . Nk bgon pon x stabil . Bebunyi2 besi2 tu sepanjang bpusing .
Bebudak yg kat sebelah pn takot2 dah . Em



Then makan LAGI burger bakar .  Ap tah nme stall tu .
Yeah burger sedap tapi ........... lipas merayap rayap kt jalan tu pehal wey :'(
Tonggang langgang meja kusi smpy tumpah2 air aku buat . Nseb aku x jerit kuat2 .
Lau kat umah begegar 1 taman tuh .

Siyes aku lost terus. Smpy aku nages tp kne jgk mkn burger tu . Smpy bey suapkan soh mkn gak . Haaaa ,, mengade sgt .
Tp x weyy .. x ngade . Aku mmg x suke serangga .. yg ada lebih dr 4kaki ni aku xleh terima weh . Including rama-rama yg uolls kata cntik tuhh ..
Tang mana cantik x tau lah . 

Dh lost , balik trus la .. n esok nya .... ermm .. x ingat la .. ouh g ziarah rumah mk cik dy kat putrajaya ..
Dr pemerhatian saia , dia mmg suka brjalan rmh sedara mara . Mne2 je pegi msty singgah rmh sedare even utk say hye je . Hehe xla . Xd la mcm tu .

sepatotnya mula dpt tau , kursus for 2 days , pastu up 3days . Pastu last minute inform , 4days rupanya ....
so schedule pon agak lari sikit 

then masa hari jumaat tu , after kursus , saia dengan xtahu jalan , xtahu ap2 , bwk la kete g amik kat tempat dia . 
Kompiden betol bg kete . Mula2 dulu siap ckp "amik la kete g jalan mne2 sementara abg kursus" .
Weyyyy mmg tak .
Ku relakan jiwa tuk menjadi pishang drpd drive sensorng xd hale tuju . Selama ni aku merayap pn , waze or GPS is a MUST ! Dlm kete abg xd sooo mmg x hoccayy

So lps hbes sume n dh jwb exam , kami terus gerak ke ipoh .


Sangkot jem yg sangat terok . That is y muka dy mcm tu kowt ?

Dekat je ipoh so x lama .
sampai n mkn la kat dataran tu . Tempat biasa . Macam macam .
semua nak tarok ats meja .
dh hbes keday ni , pindah keday lain , mkn benda lain pulak .
mana aku x bulat ? Abg mmg jenis bab mkn kaw2 punya lah .
explore semua tempat selagi boleh .


n hey ! 11hb ( SABTU ) jatuhnya tarikh monthsary yg ke 20 .
20bulan sudah .. n terus sambot kat tambun . Kek diganti dgn pie ice cream . Hahaha .
Kebetulan .


Bab2 mndy ni mmg fav org tua ni . Kalau ats feri / kapal dy tgk laot tu pon dy akn ckp "geram aku.rse nk terjun je" . Haihh si tua ..



Terus terjun dlm air n main slide2 yg ado . Cari makan . Then bru men roller coaster , giant swing n yg perahu tu . Ap tah nme nye ...





Kedepan kan pewot adalah perbuatan yg memerli aku ye .

K then the best part is , The zoo . Saiaaaaaa sukaaaaaaa .

Suke cgt tgk haiwan2 ni . Jd mcm kne sampuk . Aku senyum memanjang . keep talking to the animals . Tanya nama siapa ? Knp comel sgt ?



Dekat sangkar burung ni pun saia suka . Masok2 je burung2 hinggap ats kepala . Haha .
hinggap kt tgn . Comel sgt n manja . Ase nk ciom2 , giget2 je .




Ni yg plg lama aku gomol . Pemalas betol bdk nihh . Geram ! Smpay aku kena giget pon aku x kira . Tonyoh lg perot dy


Ni pon aku sental gk . Rse nak pelok tapi .... lau xd org aku dh masok lam kandang tu .



Forcing him to touch the snake . Haha !!
aku ular boleh lg tp serangga je aku x boleh even tengok pn xnk .


overall we had a good time the whole week . Terehat la jgk otak ni .
terima kasih rajin bwk kma berjalan selama ni .
20months already .

am glad 

No comments:

Post a Comment