Wednesday, 15 July 2015

Currently am at ..

Hi , lama an x post ? disebabkn kesengalan laptop n ada babylon tah dr mna salu muncul dpn page ni aku nk baca pn xboleh apalagi nak type ???! ada ke bertepek baik pnye dpn page nk tekan apa pn xboleh T___T

kay ats dasar kelapangan dada dan amat tenang tenteram skrg maka aku nk bebel .. for the first time n forever nyatalah di sini kerja aku apa skrg ..... dulu aku ad stalker(s) yg rajin membaca post2 kiriman aku dan beliau memulakan bicara mengondemn d laman nya jd xkisah lah jika beliau mau mulakan semula rutin beliau ..

Bismillah ~

Aku kerja kat vale . bila org tgk aku update swarmapp , then they'll know ... but heyyy tolonglah pas bahasa melayu .. kat vale bukan dgn vale . tp yeah basically kerja jgk dgn vale sbb diorg client . tp bukan kerja gn dy tp kerja kat tmpt dy eh kau paham tak ??

k kau xyah paham T__T

REMA TIP TOP MALAYSIA SDN BHD

k masa aku nk p intebiu an , ad la yg ckp ishh xyh la .. sub contractor ni ikat contract . once kau hbes contract , hbes la terkapai2 . cop! sebenanye aku x kisah pn bila terkapai2 tu .. xjd big point bg aku pn utk terpengaruh gn org supaya xyh terima if diterima . aku ni jenis suka cari pengalaman .. so aku p lah intebiu .. erm according to what i've heard (hok aloh kimoh sepiking pullok) k k melayu2 .. apa yg aku dngaq mcm sub ni lopek2 je . no i mean local company . But not this company guys .. not . n company ni i dont know yg plg lama ataupn antara yg plg lama berkhidmat dlm vale ni . so great , huh?

masuk ni dah dekat 5bln keje , mcm2 negara tah dr pelusuk dunia mana tah dtg site office meeting bgai . aku pn xley ingat diorg pnye jawatan pasai byk sgt :/
so far yg aku tahu Rema ni dr german . so ada Rema Tip Top Germany , China , Australia , n dgr kata ad base kat philippines (eja cmtu ke) n Thailand , Laos n so on ..  so aku under Mesia la **dh tu kma kau hengat kau mat saleh sgt la? 
Then ttbe muncul nama Michel Ciepelinski (or kitorg pgil popolonski) dari Austria which is our financial manager . ouh so aku mcm .... k ni Austria .. n baru2 ni Ian Mattew atau nama samarannya Werner dh bg tp aku lupa .. n dy dr New Zealand . south east asia pnye manager kot tah . then aku mcm ... ouh k New Zealand lak .. em em .. so Stop ! senang cite 1 dunia ada . maka si kma x tertanya2 dah :)

tp depa sume tu xd kat site vale mesia ni . just dtg bila ad meeting n so on .n contact through email je 24/7 pasai time kau lain2 kn kt dunia ni -..- so in my perception , yg ada kat site vale ialah,

1)  Mr.Werner Watcher . from Germany . supervisor n dh naik pangkat jadi technical manager south east asia. dy ni la dok ada sentiasa dlm office n lepas ckp dlm tepon for almost an hour mesty dtg tarik kusi dpn aku n ceramah perdana . bukan kelakar ya rakan2 .. but he's a good bos too sometimes . haha k x x . dy bgus sbb dy stand for the guys on site . supportive gila smpay sguplama x balik german jumpa anak bini demi gepren kerja tercinta .


gamba ni mse hari kedua or ketiga aku kerja . masa ni ad sikit heart to heart conversation gn werner sbb confident level aku tahap ap tah . so getting better now :)

2) Mr. Kumaran Bongan from mesia la . merangkap driver aku . haha k x x . dy HSE Manager . bleh kata driver aku gk la pasai aku tetiap hr naik gn dy (kalau bos xd *take note pls) sbb aku xd 4WD nk masuk site . sobs n xd lesen utk memandu dlm site pon . krohhh aku xdak gambaq kumar !! ;'(

3) Its me !! the Site Administrator . Keje aku ..... ermmmmmm ermmmmmmmm ermmmm melangut . ermmm ermm .. smpay masa mkn .... ermmm ermm .. kol 3 4 balik .... ermmmm ermmm . tdoq . yeah u wish kma . hrni 15/07 dr pagi till now kol 2ptg suda aku telah diributkan oleh beberapa insan . werner gn marli pongpang2 bash management team -..- aku lebih kepada duit sebenaqnya .. n plg takot kalau aku nmpk (-) bley garu kepala smpay tcabut tudung aihhh .. the funniest part is semua org kt site assume aku garang . strict . xsporting la apa la ..  ihik **pofesenel tau itew .
haha


ni ke si ajet2 strict tu ?


kan comel tu . mana ada garang . haha org yg btol2 knal aku je tau sebenanye aku senget .

mulanya masa masuk kerja aku ckp kt bos yg aku x yakin . aku rasa this is too big . yeah mngkin org ckp x . tp bg aku ye sbb aku byk bnde lain kne pikiaq jgk . so ni mcm mnambah bertan tan beban lg ats bahu nih .. tp aku try the best jgk . nk tmbh pngalaman lg . masuk Heavy Industry . the engineering part n etc drive me crazy sometimes beybeyh . even x byk tp calculation ni lahai . x senanye senang je sbb semua berformula cuma kau lah kma pemalas n buat terok padahal xd mende
T_________T
other than that ... em em ah xd . semua lebihnya duit je -.-

4) n the guys ... we have 7crews . the Belt Splicer nama dy . yg merunningkn semua bnde . yeah the money is coming from them . we're not talking about a thousand ringgit . we're talking about Billion Euro (**mmetik kata2 werner ) . 

Lol am tired . hell tired ... kepala jem semedang . kadang tu aku menung tnpa tau ap yg aku menungkan . aku nak vacay !!!! aku nak !! 
ha speaking bout vacay ,,, now alone pon boleh pegi tnpa memikirkan org lain (HAHHA*gelak jahat) 
am 22y/o am able to buy my own car n pay the downpayment n other payment without a cent from my parents . I LOVE ME . thank you so much me :* . wei aku x kata deyy hang kena bangga gn aku . dak aih .. aku jela sayang sgt kt aku sbb bg hadiah utk aku . beli sndiri n rasa titik peloh tu . worth it :)



k dlm sikit . haha 
Iriz je . sekian .
n kemarin baru tinted . alkisah rezeki jatuh dr langit . cadang nk buat lps raya . tp .... 
yelah ... thanks to my bos act :) mahal weh . erm 
hadiah raya dy ckp .  eh raya kena ad hadiah ke ? awat sy xpnh dpt pn thn2 sblm ni ? 
hahahaha




















No comments:

Post a Comment