kay ats dasar kelapangan dada dan amat tenang tenteram skrg maka aku nk bebel .. for the first time n forever nyatalah di sini kerja aku apa skrg ..... dulu aku ad stalker(s) yg rajin membaca post2 kiriman aku dan beliau memulakan bicara mengondemn d laman nya jd xkisah lah jika beliau mau mulakan semula rutin beliau ..
Bismillah ~
Aku kerja kat vale . bila org tgk aku update swarmapp , then they'll know ... but heyyy tolonglah pas bahasa melayu .. kat vale bukan dgn vale . tp yeah basically kerja jgk dgn vale sbb diorg client . tp bukan kerja gn dy tp kerja kat tmpt dy eh kau paham tak ??
k kau xyah paham T__T
REMA TIP TOP MALAYSIA SDN BHD
k masa aku nk p intebiu an , ad la yg ckp ishh xyh la .. sub contractor ni ikat contract . once kau hbes contract , hbes la terkapai2 . cop! sebenanye aku x kisah pn bila terkapai2 tu .. xjd big point bg aku pn utk terpengaruh gn org supaya xyh terima if diterima . aku ni jenis suka cari pengalaman .. so aku p lah intebiu .. erm according to what i've heard (hok aloh kimoh sepiking pullok) k k melayu2 .. apa yg aku dngaq mcm sub ni lopek2 je . no i mean local company . But not this company guys .. not . n company ni i dont know yg plg lama ataupn antara yg plg lama berkhidmat dlm vale ni . so great , huh?
masuk ni dah dekat 5bln keje , mcm2 negara tah dr pelusuk dunia mana tah dtg site office meeting bgai . aku pn xley ingat diorg pnye jawatan pasai byk sgt :/
so far yg aku tahu Rema ni dr german . so ada Rema Tip Top Germany , China , Australia , n dgr kata ad base kat philippines (eja cmtu ke) n Thailand , Laos n so on .. so aku under Mesia la **dh tu kma kau hengat kau mat saleh sgt la?
Then ttbe muncul nama Michel Ciepelinski (or kitorg pgil popolonski) dari Austria which is our financial manager . ouh so aku mcm .... k ni Austria .. n baru2 ni Ian Mattew atau nama samarannya Werner dh bg tp aku lupa .. n dy dr New Zealand . south east asia pnye manager kot tah . then aku mcm ... ouh k New Zealand lak .. em em .. so Stop ! senang cite 1 dunia ada . maka si kma x tertanya2 dah :)
tp depa sume tu xd kat site vale mesia ni . just dtg bila ad meeting n so on .n contact through email je 24/7 pasai time kau lain2 kn kt dunia ni -..- so in my perception , yg ada kat site vale ialah,
1) Mr.Werner Watcher . from Germany . supervisor n dh naik pangkat jadi technical manager south east asia. dy ni la dok ada sentiasa dlm office n lepas ckp dlm tepon for almost an hour mesty dtg tarik kusi dpn aku n ceramah perdana . bukan kelakar ya rakan2 .. but he's a good bos too sometimes . haha k x x . dy bgus sbb dy stand for the guys on site . supportive gila smpay sguplama x balik german jumpa anak bini demi
gamba ni mse hari kedua or ketiga aku kerja . masa ni ad sikit heart to heart conversation gn werner sbb confident level aku tahap ap tah . so getting better now :)
2) Mr. Kumaran Bongan from mesia la . merangkap driver aku . haha k x x . dy HSE Manager . bleh kata driver aku gk la pasai aku tetiap hr naik gn dy (kalau bos xd *take note pls) sbb aku xd 4WD nk masuk site . sobs n xd lesen utk memandu dlm site pon . krohhh aku xdak gambaq kumar !! ;'(
3) Its me !! the Site Administrator . Keje aku ..... ermmmmmm ermmmmmmmm ermmmm melangut . ermmm ermm .. smpay masa mkn .... ermmm ermm .. kol 3 4 balik .... ermmmm ermmm . tdoq . yeah u wish kma . hrni 15/07 dr pagi till now kol 2ptg suda aku telah diributkan oleh beberapa insan . werner gn marli pongpang2 bash management team -..- aku lebih kepada duit sebenaqnya .. n plg takot kalau aku nmpk (-) bley garu kepala smpay tcabut tudung aihhh .. the funniest part is semua org kt site assume aku garang . strict . xsporting la apa la .. ihik **pofesenel tau itew .
haha
ni ke si ajet2 strict tu ?
kan comel tu . mana ada garang . haha org yg btol2 knal aku je tau sebenanye aku senget .
mulanya masa masuk kerja aku ckp kt bos yg aku x yakin . aku rasa this is too big . yeah mngkin org ckp x . tp bg aku ye sbb aku byk bnde lain kne pikiaq jgk . so ni mcm mnambah bertan tan beban lg ats bahu nih .. tp aku try the best jgk . nk tmbh pngalaman lg . masuk Heavy Industry . the engineering part n etc drive me crazy sometimes beybeyh . even x byk tp calculation ni lahai . x senanye senang je sbb semua berformula cuma kau lah kma pemalas n buat terok padahal xd mende
T_________T
other than that ... em em ah xd . semua lebihnya duit je -.-
4) n the guys ... we have 7crews . the Belt Splicer nama dy . yg merunningkn semua bnde . yeah the money is coming from them . we're not talking about a thousand ringgit . we're talking about Billion Euro (**mmetik kata2 werner ) .
Lol am tired . hell tired ... kepala jem semedang . kadang tu aku menung tnpa tau ap yg aku menungkan . aku nak vacay !!!! aku nak !!
ha speaking bout vacay ,,, now alone pon boleh pegi tnpa memikirkan org lain (HAHHA*gelak jahat)
am 22y/o am able to buy my own car n pay the downpayment n other payment without a cent from my parents . I LOVE ME . thank you so much me :* . wei aku x kata deyy hang kena bangga gn aku . dak aih .. aku jela sayang sgt kt aku sbb bg hadiah utk aku . beli sndiri n rasa titik peloh tu . worth it :)
k dlm sikit . haha
Iriz je . sekian .
n kemarin baru tinted . alkisah rezeki jatuh dr langit . cadang nk buat lps raya . tp ....
yelah ... thanks to my bos act :) mahal weh . erm
hadiah raya dy ckp . eh raya kena ad hadiah ke ? awat sy xpnh dpt pn thn2 sblm ni ?
hahahaha





No comments:
Post a Comment